dinsdag 27 september 2011

Athens: The city that keeps surprising me

Lieve allemaal,

Ondertussen zit ik alweer twee en een halve week in Athene dus het wordt weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van wat er hier allemaal gebeurd. Sinds een week werkt het internet niet meer in ons appartement dus ben ik aangewezen op het internet van de overburen, een Franse school, waar ik heerlijk buiten op het terras kan computeren.

Zoals de titel al zegt verbaasd deze stad mij iedere keer weer. Ik zit hier nog niet zo heel lang maar heb al heel wat 'aparte' dingen voorbij zien komen. Demonstraties zijn alledaagse bezigheden en het openbaar vervoer heeft in twee weken tijd al vier keer gestaakt (en morgen en overmorgen staan er weer stakingen op de planning). Ondertussen ben ik hier al helemaal aan gewend maar het blijft voor mij toch nog steeds een beetje vreemd als je de metro in wil lopen om half elf in de ochtend en de hekken gesloten zijn... Dan maar lopend naar de castings wat betekend dat ik na zes weken Athene een conditie heb als een ware topsportster (is de bedoeling dan).

In deze twee weken heb ik al zeker wel tegen de dertig castings gehad wat afgelopen zondag leidde tot een plek in de hairshow van l'Oreal professional samen met Macha, een ander heel lief Nederland model. Ontzettend gaaf zo'n show voor een groot merk. De ochtend begon voor ons om vijf uur(erg vroeg dus) i.v.m. een calltime om acht uur. In de office van l'Oreal werd ons haar gedaan door een kapper uit Frankrijk waarna we met het hele team naar een club gingen waar de show ging plaats vinden. Hier hebben we met z'n allen gegeten en daarna begon de show, waarvoor een hele routine was samengesteld. Om zeven uur 's avonds dachten we dat we klaar waren en heerlijk naar huis konden toen ons werd verteld dat er ander half uur later nog een show zou plaats vinden. Om elf uur 's avonds zaten we helemaal uitgeteld terug in de taxi naar huis, want vijftien uur werken hakt er behoorlijk in.

Vandaag was weer een stakingsdag waardoor ik een casting heb gehad en daarna heb kunnen genieten van het weer. Want ja, het is hier nog steeds tegen de dertig graden.

Tot schrijfs xxxxxxx



Demonstraties in Athene


De (jonge) mannen op scooters en de sportieveling op de fiets 
die mijn foto niet erg op prijs stelde.


l'Oreal


l'Oreal met Macha


l'Oreal met de Franse kappers


Onderweg naar de castings

Geen opmerkingen:

Een reactie posten