vrijdag 16 september 2011

Crazy Athens and the ELLE UK

Lieve allemaal,

Sinds ongeveer 5 dagen zit ik in het, wel heel erg warme, Athene. Tijdens mijn voorbereidingen maakte ik iedereen jaloers met het feit dat ik 6 weken naar de zon zou gaan. Nou, dat heb ik geweten ook. Het plan was om vanaf het vliegveld een taxi te nemen omdat dat toch wel iets comfortabeler zou zijn met 2 koffers, samen wegend 36 kilo. Tijdens mijn eerste gesprek met een Griekse man wist hij mij te vertellen dat vandaag de taxi's aan het staken waren. Op zich keek ik daar niet heel erg van op omdat ik me, eerlijk gezegd, wel had voorbereid op onverwachte stakingen, demonstraties en ga zo maar door. Nadat een man mij heel aardig had 'aangewezen' waar ik een bus kaartje kon kopen was ik onderweg naar mijn nieuwe thuis. Toch wel een beetje zenuwachtig met wat ik daar zou aantreffen. Op het vliegveld had ik een plattegrond meegenomen die mij de weg zou moeten wijzen, wat uiteindelijk niet het geval bleek te zijn. Daar sta je dan met 2 koffers, een lange broek en een kaart waar je niet zoveel aan hebt. Gelukkig schoot (alweer) een man mij te hulp, want de Griekse mannen zijn erg behulpzaam, die mij wist te vertellen dat ik voor Sina street nummer 56 de berg op moest. Helaas, dat werd even doorbijten(en doorzweten) Eenmaal aangekomen bij het appartement bleken de andere twee modellen heel vriendelijk en behulpzaam te zijn.

De volgende dag gingen we met z'n 3en een goede plattegrond, een nieuw Grieks telefoon nummer en ons boek ophalen. Bij de agency kregen we te horen dat we vandaag 2 video castings hadden en dat we op pad gingen met nog 3 andere modellen van het bureau. Als een soort avond4daagse, in een lange slinger zochten we met z'n 6en de weg door de stad. Ondertussen moest ik wel nog heel erg wennen aan de 36 graden, blauwe lucht en geen wind.

Na deze dagen met behoorlijk wat castings door heel Athene moet ik toegeven dat ik Athene een crazy city vind. De mensen, lees: mannen, hier zijn heel erg behulpzaam zelfs als ze niet engels spreken terwijl de vrouwen je liever zien gaan dan komen. In deze stad wordt de rijke geschiedenis afgewisseld met de lelijke, half vervallen huizen. De duurste winkels met de leeg geplunderde panden als gevolg van de crisis en de jongemannen op scooters met de oude mannen in de bus. Hieronder nog een paar foto's van Athene en de Britse Elle (gemaakt in Londen) om jullie een kleine impressie te geven!

Tot snel xxxxx


Models on the go


De straat van het appartement


Spreekt voor zich toch?


Favoriete (onbetaalbare) winkelstraat


De mooie geschiedenis, om de hoek van de straat


Afgewisseld met dit


Hier de foto's van de ELLE UK!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten