woensdag 7 september 2011

Long time no see!

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar na een lange tijd blaas ik weer eens nieuw leven in mijn blog. De regenachtige 'zomer' in Nederland laat ik maandag achter mij omdat er een nieuw avontuur staat te wachten. Ik ga weer op pad voor het modellenwerk en dit keer wordt het 6 weken Athene!

Na mijn ongeveer 6 weken alleen in Londen voel ik me niet alleen zelfstandiger maar ook nog eens 10 jaar ouder. Meteen na mijn eerste avontuur zijn we met z'n 5en op vakantie gegaan naar Amerika wat voor mij de goede gelegenheid was om alles op me in te laten werken, omdat je volgens mij pas echt beseft wat je gedaan hebt als je weer thuis bent en niet meer in die roes leeft. Mijn conclusie: zwaar zou ik die 6 weken niet noemen, maar het woord overweldigend komt redelijk goed in de buurt. Als groentje van 17 jaar, net klaar met haar eindexamens stapte ik op het vliegtuig naar Londen, niet wetende wat me te wachten stond. Ineens stond ik overal alleen voor. Niet alleen het eten koken, de was en boodschappen doen waren mijn dagelijkse bezigheden maar ook het presenteren van jezelf op je aller best, de weg zoeken in een onbekende en ja, hele grote stad maar vooral ook de lange werk dagen van soms wel 12 uur. Iedere avond rond half 7 steeg de spanning in het modellenappartement omdat de mailtjes van onze bookers binnen zouden komen. Zou je dan toch die job van laatst binnen hebben gehaald? Of worden het weer castings? De vreugde was voor mij dan ook vaak groot als ik zag dat ik weer was geboekt voor een magazine. Want wat is er nou leuker om jezelf te kunnen 'kopen' in een winkel? Wat uiteindelijk best lastig bleek te zijn omdat de tijdschriften pas in de winkel lagen als ik alweer terug was in Nederland, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken! Een van de leukste opdrachten was het filmen voor Because London, een online magazine. Vooral omdat dit weer eens wat anders is dan het gewone foto's maken. In twee dagen heb ik met een team van zo'n zeker 10 mensen 3 korte filmpjes opgenomen waar ik achteraf ontzettend om heb kunnen lachen. Het is toch wel gek om jezelf zo terug te zien. Dit filmpje was toch echt mijn favoriet en is zeker de moeite waard om te kijken:

http://becauselondon.com/fashion/2011/07/07/model-citizen.aspx

Op de valreep, de dag voordat ik terug zou gaan naar Nederland, werd ik geboekt door de ELLE UK. Dezelfde ELLE als hier in Nederland alleen dan de Britse versie. Super gaaf om met zo'n groot magazine samen te mogen werken. Ik werkte mee aan het October issue, wat vanaf vandaag te koop is, ook in Nederland!

Na mijn super ervaring in Londen en de tijd die ik thuis had gehad om alles op me in te laten werken kan ik niet wachten om aan mijn volgende avontuur te beginnen!! Want ik moet toegeven, het modellenwerk is erg verslavend. Gelukkig op een goede manier! Maandag pak ik het vliegtuig naar Athene en hou jullie vanuit daar zeker weer op de hoogte!!

xxxxxxx


Marta Kowalska


Because London


Piczo


Hysteria Magazine


Harper's Bazaar China


Playing Fashion magazine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten